eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Raporty BIK X-XII 2013

Raporty BIK X-XII 2013

2014-01-20 09:55

Raporty BIK X-XII 2013

Raporty BIK X-XII 2013 © Magdziak Marcin - Fotolia.com

Z najnowszych danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że na koniec 2013 r. akcja kredytowa znacząco przyspieszyła. Liczba pobieranych przez banki i SKOK-i raportów kredytowych w IV kwartale wzrosła aż o 19 proc. porównując do tego samego okresu roku 2012. Natomiast liczba raportów monitorujących udostępnionych bankom przez Biuro zmniejszyła się r./r. o 1,8 proc. W całym 2014 roku banki zapytały BIK o klientów ponad 42,8 mln razy.

Przeczytaj także: Raporty BIK I-X 2013

W ostatnich trzech miesiącach 2013 r. BIK udostępniło o ponad 798 tys. raportów kredytowych więcej niż przed rokiem. Raporty te są pobierane przez banki w momencie składania wniosku kredytowego przez klienta. Jak zauważa dr Andrzej Topiński, główny ekonomista Biura Informacji Kredytowej, grudzień pod tym względem był rekordowym miesiącem w skali roku, co nie powinno jednak dziwić, mając na uwadze tradycyjnie zwiększoną aktywność kredytową w okresie świątecznym. W IV kwartale 2013 odnotowuje się wzrost liczby raportów o 9 proc. w porównaniu z kwartałem poprzedzającym.

W ostatnim kwartale 2013 r. po raz pierwszy od dłuższego czasu liczba raportów kredytowych pobranych przez banki przekroczyła 5 mln. - Ożywienie na rynku kredytów konsumenckich oraz powrót do banków kredytów z firm pożyczkowych, obsługujących sprzedaż ratalną w sieciach handlowych, przyniosły w czwartym kwartale znaczący wzrost zapotrzebowania banków i SKOK-ów na raporty służące ocenie wiarygodności osób ubiegających się o kredyt – komentuje Andrzej Topiński. - Tendencje wzrostowe na rynku kredytów konsumpcyjnych wydają się umacniać, choć na początku tego roku należy oczekiwać sezonowych spadków – zaznacza.

Biuro Informacji Kredytowej udostępniło w 2013 r. 13,3 mln ocen scoringowych klientów banków. Ocena scoringowa polega na porównaniu charakterystyki danego klienta z charakterystyką klientów, którzy już otrzymali kredyty. Im większa liczba punktów, tym większe są szanse klienta na otrzymanie dobrych warunków kredytu.

Przeczytaj także: Raporty BIK 2014 Raporty BIK 2014

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: