Gross Profit Margin (marża zysku brutto)
Przeczytaj także: ROS - Wskaźnik rentowności sprzedaży
Marża zysku brutto jest wskaźnikiem rentowności, który obrazuje wysokość przychodów po odjęciu kosztów związanych z produkcją sprzedanych towarów (koszty materiałów, pracy, energii). W skład kosztów nie wchodzą koszty operacyjne i podatki.Wzór
MB = (przychody - koszty wytworzenia sprzedanych produktów) / przychody *100%
Im wyższy wskaźnik, tym sytuację przedsiębiorstwa należy uznać za korzystniejszą - jest to wskazówka dla inwestorów, którzy porównują firmy działające w tej samej branży i na tej podstawie podejmują decyzje inwestycyjne (choć, rzecz jasna, nie jest to jedyny czynnik brany pod uwagę).
Przeczytaj także
-
Analiza wskaźnikowa spółki
-
Wycena polskich spółek - analiza fundamentalna
-
Wycena/analiza porównawcza
-
Wielowymiarowa analiza porównawcza
-
Ocena projektu gospodarczego - przychody wymagalne
-
Analiza finansowa przedsiębiorstwa
-
Jak podejmować dobre decyzje finansowe?
-
Zarządzanie kapitałem obrotowym przedsiębiorstwa
-
Wskaźnik ogólnego zadłużenia