eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Jak kantory internetowe walczą o klienta?

Jak kantory internetowe walczą o klienta?

2013-11-04 12:10

Jak kantory internetowe walczą o klienta?

Kantory internetowe prześcigają się w przyciąganiu klientów © blackonix1 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Kantory internetowe prześcigają się w przyciąganiu klientów. Te większe wchodzą w świat marketingu oraz wprowadzają nowe usługi. W artykule przyjrzymy się najciekawszym działaniom skierowanym w stronę klienta.

Przeczytaj także: Kantory internetowe: Polska potęgą

Jest o co walczyć...

Walka na rynku trwa w najlepsze, nic dziwnego, kiedy na polskim rynku jest ich ponad 40, a ich obrót w tym roku szacowany jest na około 20 mld zł.

fot. mat. prasowe

Obroty na rynku wymiany online w Polsce

Walka na rynku trwa w najlepsze, nic dziwnego, kiedy na polskim rynku jest ich ponad 40, a ich obrót w tym roku szacowany jest na około 20 mld zł.


Reklama

Jak od dawna wiadomo reklama jest dźwignią handlu. Teraz, kiedy kantory urosły w ostatnich 3 latach do rozmiarów pozwalających na podjęcie intensywnych działań marketingowych, zaczynają z tej sytuacji korzystać. Cinkciarz jako pierwszy rozpoczął kampanię reklamową w polskiej telewizji i to z dużym impetem, ponieważ jego reklamy były widoczne w najlepszym czasie antenowym podczas euro 2012. Niedługo później zaczęto również pokazywać reklamy Trejdoo. Cinkciarz wszedł też do kina, gdzie projekcja reklam cechuje się prawie 100% odbiorem przekazu. Ich cztery filmy reklamowe w tym 2 w technologii 3d, pojawiły się na ekranach 47 kin należących do sieci Multikino w całej Polsce oraz towarzyszyły im ich standy i ulotki.

Sponsoring

Cinkciarz idzie jednak jeszcze dalej i zajmuje się także sponsoringiem. Przede wszystkim jest jednym ze sponsorów obecnego żużlowego mistrza polski klubu Falubaz Zielona Góra. Do tego jest sponsorem imprezy Lotto & Hot Shots Masters 3, największej imprezy snookerowej w Polsce. Swoimi pieniędzmi zasilił także wyprawę studentki weterynarii – Natalii Różweskiej do Boliwii, której celem było niesienie pomocy zwierzętom odebranym z rąk kłusowników. Liderwalut.pl także idzie tą drogą i został sponsorem cieszącej się coraz większa popularnością gali KSW. Oferował także możliwość wygrania biletów na nią. Wcześniej wykonał taką samą akcję z okazji koncertu Pet Shop Boys w gdańskiej Ergo Areanie oraz na mecz FC Barcelony w Polsce.

fot. blackonix1 - Fotolia.com

Kantory internetowe prześcigają się w przyciąganiu klientów

Cinkciarz jest niekwestionowanym liderem pod względem ilości serwisów internetowych objętych partnerstwem. Patronuje trzem serwisom walutowym z najważniejszych polskich portali internetowych – onet.pl, interia.pl i wp.pl.


Partnerstwo z serwisami walutowymi

Cinkciarz jest także niekwestionowanym liderem pod względem ilości serwisów internetowych objętych partnerstwem. Patronuje trzem serwisom walutowym z najważniejszych polskich portali internetowych – onet.pl, interia.pl i wp.pl. Inne kantory nie pozostają w tyle. InternetowyKantor współpracuje również z wp.pl ale dodatkowo też z tvn24.pl. Natomiast FritzExchange posiada umowę partnerską z money.pl, a waluty.com.pl współpracują z kantoris.pl. Partnerstowo oczywiście objawia się wzmożoną intensywnością reklam na wspomnianych serwisach, ale także można na nich zobaczyć artykuły związane z tematyką autorstwa e-kantorów jak i regularne analizy rynku walutowego.

Promocje

Mało słów przyciąga klientów tak jak słowo promocja, z których większość pojawiła się na porównywarce strefawalut.pl. Internetowykantor.pl oferuje dla klientów portalu ponad 500 jednostek na wymianę po kursie średnim. FritzExchange oprócz 30% marży przez pierwszy miesiąc dla nowych klientów, próbuje wykorzystać siłę mediów społecznościowych. Najpierw oferował osobom, które udostępnią informacje o nim na Facebooku 15 % zniżkę na marży oraz trzem szczęśliwcom wymianę waluty bez marży. Obecnie ma promocje dla studentów, którzy to, jeżeli napiszą na jego fanpage'u nazwę swojej uczelni oraz kierunek, na jakim studiują, to dostaną również 30% zniżkę z marży. Kantor o wdzięcznej nazwie WymieniajTaniej oferuje klientom, którzy się na nim zarejestrują jednorazową wymianę waluty po kursie podobnym do rynku Forex!

Wymiana społecznościowa

Co więcej, aby przyciągnąć klientów kantory nieustannie się rozwijają oferując nowe usługi. Popularnym obecnie trendem jest wprowadzenie do swojej oferty wymiany społecznościowej. Tą drogą poszedł InternetowyKantor, który połączył się z Walutomatem, największym polskim serwisem wymiany p2p. Serwisy co prawda działają osobno ale się uzupełniają. Inne kantory internetowe żeby nie pozostawać z tyłu również oferują wymianę społecznościową, robi tak Cinkciarz, ProExchange i Trejdoo. Wymiana społecznościowa daje klientom możliwości upolowania lepszego kursu niż w kantorze, a tym, którzy wolą szybką i pewną wymianę oferują swoje tradycyjne usługi. Dzięki takim działaniom jeden serwis w ten sposób łączy w sobie dwa najpopularniejsze modele wymiany, a ich oferta staje się bardziej kompletna zachęcając w ten sposób klienta do pozostania wiernym jednej marce.

Nowe usługi

Z innych usług można wymienić HalCash, z której mogą korzystać użytkownicy Cinkciarza. Klient, który sprzedaje walutę ma możliwość wyciągnąć wymienione za nią złotówki z bankomatu sieci EuroNet, BZ WBK oraz Skok24 za pomocą numeru referencyjnego otrzymywanego sms-em na swój numer komórkowy.

Ciekawą opcją dotarcia do klienta jest CinkciarzBot, czyli internetowy bot informacyjny dostępny w komunikatorze GG oferujący kursy kupna i sprzedaży wszystkich walut. Do tego dochodzą oczywiście karty walutowe, często wykorzystywane w zagranicznych wojażach.

Smartphony i SMSy

W świecie opanowanym przez smartfony kantory nie zapominają o stworzeniu specjalnych aplikacji mobilnych (Cinkciarz), oraz mobilnych wersji swoich serwisów przystosowanych do obsługi za pomocą przeglądarki w telefonie (InternetowyKantor).

Kantory wprowadzają także nowe ciekawe usługi mające przyciągnąć klientów. O ile darmowe przelewy do niektórych banków są już w pewnych kantorach standardem o tyle powiadamianie sms’em o kursach walutowych już nie. Pierwszą tego rodzaju usługą jest informowanie klienta o obecnych kursach walut na portalu, a drugą jest alert walutowy, czyli sms informujący użytkownika o przekroczeniu przez kurs oczekiwanego przez niego progu.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (6)

  • slai / 2013-11-04 14:25:30

    Powiadamianie SMSem o kursach walut - z tą opcją nie spotkała się jeszcze ani w opiniach na jakikantor.pl, ani w serwisach, z których korzystałam. A brzmi ciekawie, więc chyba przyjrzę się temu tematowi bliżej odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Lukadzo / 2014-02-05 23:56:25

    http://x-profit.com/ polecam ten system.zarabia jak zaden inny,warto przetestowac i zobaczyc jak to dziala odpowiedz ] [ cytuj ]

  • WojtekS / 2014-11-17 13:24:58

    Polecam zapoznanie się z usługami kantory cashbroker.com mają naprawdę ciekawe oferty:) odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Korzystam, polecam

    Lukass9 / 2014-12-11 16:45:54

    Od pewnego czasu korzystam z wcześniej wspomnianego kantoru CashBroker i również polecam. Rzetelna forma, obsługa na wysokim poziomie nie ma się do czego przyczepić. odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Janicki_d / 2015-07-06 14:51:08

    Polecam system do wymiany walut online z którego sam korzystam Intransfer24.com tanio, szybko i bezpiecznie. Polecam odpowiedz ] [ cytuj ]

  • Re: Jak kantory internetowe walczą o klienta?

    Janicki_d / 2015-07-06 14:51:56

    Polecam system do wymiany walut online z którego sam korzystam Intransfer24.com tanio, szybko i bezpiecznie. Polecam odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: